poniedziałek, 22 lipca 2013

O samodzielnej Bułce, cukrze, Pączusiowym dyngsie i o dyngsach w ogóle

Bułce rosną trójki w związku z czym przeżywamy całą rodziną trudne chwile. Nie jest dramatycznie jak przy czwórkach, nie ma spazmów i płaczów, ale pochmurna Bułka często wkłada paluszki do buzi i tłumaczy każdemu gotowemu słuchać o jej nieszczęściu gdzie ją "ajaj" i "ojojoj".
Wczoraj wieczorem jojczała smutno i nie bardzo chciała się dać uśpić Dumnemu Ojcu, mimo, że zabrał ją do naszego łóżka, głaskał i przytulał. Około 22 poszłam go zmienić. Bułka przytuliła się do mnie boczkiem, poleżała chwilę a potem przewróciła się na brzuszek i stanęła na czworaka. Korrida nadchodzi - pomyślałam sobie. Ale czekała mnie niemała niespodzianka. Bułka przysunęła się, cmoknęła mnie wyciągniętym dziobkiem po czym pokazała, że chce swoją ukochaną owcę, cmoknęła i ją, przytuliła jak boa dusiciel, po czym pokazała, że chce żeby odłożyć ją do łóżeczka, gdzie umościła się wygodnie i zasnęła.

Dzisiaj obudziła się o 5. Zabrałam ją do łóżka ale po krótkim przytulaniu, buziaczku i okładzie z owcy zdecydowała się na powrót do siebie, gdzie spała słodko aż do 7.
Szok i niedowierzanie!

Mnie ostatni tydzień upłynął mi pod znakiem szalejących cukrów (3x zobaczyłam na glukometrze Lo, czyli mniej niż 10mg/dl i raz Hi czyli więcej niż 600mg/dl) desperacji i paniki z tym związanej.
Dzisiaj udałam się do diabetologa ale zamiast spodziewanej reprymendy dostałam nowy glukometr, bo poprzedni przetestowany roztworami mianowanymi pokazywał straszliwe głupoty. Co prawda nowy w pierwszym pomiarze podliczył mnie na 234 mg/dl ale to i tak wygląda zdecydowanie lepiej niż poprzednim tygodniu. Kamień z serca.

A na deser o Pączusiowym dyngsie. Bo w usg dyngs zdecydowanie się ujawnił :).
I to nie byle jaki bo dyngs damski!
Brzmi egzotycznie ale już śpieszę z wyjaśnieniem: otóż w okolicach 11-14 tygodnia dyngs występuje u obydwu płci. Jednak dyngs męski:

jest skierowany inaczej niż dyngs damski:

a strona w jaką się ów dyngs zwróci pozwala ze sporym prawdopodobieństwem ocenić płeć :)

Wiek ciąży11 tc12tc13 tc14 tc
Możliwość przypisania płci maluchom w grupach wiekowych68%88%94%98%
Właściwa identyfikacja płci50%84%90%94%
Chłopcy nieprawidłowo oznaczeni jako dziewczynki41%13% 8% 5%
Dziewczynki nieprawidłowo oznaczone jako chłopcy 9% 3% 2% 1%
Prawidłowo oznaczona płeć na 100 badań usg34808592

Zdjęcia dyngsów i wszystkie mądrości z tym związane zaczerpnęłam stąd.

13 komentarzy:

  1. No to Bułeczka będzie miała siostrę:))))
    A z glukometrem to musiałaś mieć niezły stres....Współczuję...

    OdpowiedzUsuń
  2. aaaaaa będzie Pączusia!! ale super;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ooo to Bułeczka prawdopodobnie będzie miała siostrę:)
    Wspaniale:)
    Trzymam kciuki. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. A wiesz ze mi pokazało tez damski a wyszedł Gabrys :)

    OdpowiedzUsuń
  5. hem, hem, a ja męskiego dyngsa obstawiłam :)
    Wszystko jedno jaki, byle by zdrowiurki jak rydz! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. a wiesz, że ja "czułam" co będzie.
    jakoś wiedziałam i lekarka nie była mi potrzebna do oznaczenia płci.

    OdpowiedzUsuń
  7. Babka rośnie drożdżowa a nie pączek ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Oooo zaskoczyłaś mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Stawiałam na dziewczynę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Biedna Bułeczka:(
    Czyli jednak nie Pączuś a druga Bułeczka:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Odpowiedzi
    1. a w ogóle Tosia pozazdrościła Bułce i dziś też zasnęła sama, nie na rękach tylko wśród swoich pluszaków, głaskana po plecach! szok!

      Usuń
  12. kurcze mam dwie ciąże za soba a pierwszy raz słyszę o takim określaniu płci ;-)

    DZIEWCZYNKI SA CUDNIASTE !!!! a Bułka będzie miała siostrę faaaajnie zawsze chciałam mieć siostrę ;-)

    OdpowiedzUsuń