środa, 4 lipca 2012

Ziemia dla ziemniaków


Pomysł grupki ludzi żeby zatrzeć granice między sztuką a polityką skutecznie zepsuł mi dzisiejszy wieczór. Chodzi mianowicie o ustanowienie hebrajskiego drugim językiem urzędowym w Polsce (więcej tu). Nie jest to winą samego pomysłu, jakkolwiek abstrakcyjny by nie był, tylko fali mułu, jaką poruszył. Internauci wzięli sprawę "serio, serio", błotko się przelewa i wydaje wrogie popierdywania:
"wyperdalac z Polski i robić syf u siebie" (800 kciuków w górze) 
"chyba z powrotem trzeba uruchomic aush,,,,,,,,c" (500 kciuków) 
"Żydów trzeba wyrzucić z Polski na zasadach Hitlerowskich. Albo wracacie do swojego kraju, albo do gazu. W Polsce to Polacy będą decydować co i jak, a nie Żydy jakieś" (180 kciuków) 
"won żydowskie nasienie z polski ani nie myślcie że będziecie tu mieli swój język" (117 kciuków)
"nie chcemy tu zydów ... niech sobie gadaja u siebie po swojemu....i niech sie odwala od naszej religii.... robactwo" (94 kciuki) 
"Dziś zaczynam budować krematorium" (63 kciuki)

I wielka, ogromna gromada innych uprzejmości. Admini usuwają ze stron, z głów niestety nie dadzą rady.

Kiedy to czytam robi mi się źle. Ale kiedy pomyślę, że oni tak do mojego bobasa, wyć mi się chce. Bo chciał, nie chciał, bobas ich spotka, kiedy będą przyprowadzać do szkoły swoje dzieci i wnuki, pewnie ani od nich łaskawsze ani bardziej tolerancyjne.

Trochę smutno a trochę strach.

13 komentarzy:

  1. Wstydze sie czasem, ze dziele moj kraj z takimi .... I fakt strach poslac dziecko do szkoly :/

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiem, że to niewiele zmieni, ale gdy przeczytałam to, co tu zacytowałaś, też zrobiło mi się niedobrze :( Nie jestem Żydówką, nie mam żadnego "nietypowego" pochodzenia. Szlacheckości w rodzinie też nie zanotowano.... na co dzień mocno olewam takie rzeczy, nie śmieszą mnie rasistowskie żarty i jakoś... przełykam temat. Ale kiedy napisałaś, że oni tak do Twojego Bobasa, to pomyślałam o mojej Poli, że ktoś mógłby ją nienawidzić za COKOLWIEK i zabolało mnie w sercu :(

    Eh, eh...

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale nawiasem mówiąc... w poprzednim poście cudowne zdjęcie i mam nadzieję, że nie urazi Cię, jeśli powiem, że przeurocza i przesłodka jest ta Twoja Żydóweczka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Och, Miłka - jak ja czytam/słyszę/oglądam o takich (brak mi słowa wystarczająco mocnego, aby opisać to) to nie rozumiem tej nienawiści i przerażającej agresji, nie do pojęcia jest to dla mnie. I między innymi, to mnie przeraża, jeśli chodzi o przyszłość Twojego dziecka, moich dzieci, dzieci moich koleżanek - z różnymi korzeniami ale wszystkie są takie same.
    Wiem, że to Ci nie pomoże w żaden sposób ale pamiętaj, że to jednak tylko chory odłamek naszego społeczeństwa, kibole, szambo krajowe. Buźka dla bobasa i dla Ciebie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Szok... nie wiem jak trzeba mieć nierówno w głowie żeby tak pisać. Ja wychowuję moje dziecko w tolerancji religijnej, bo przecież wszyscy jesteśmy takimi samymi ludźmi bez znaczenia w co/kogo wierzymy lub nie.

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo mi przykro. Jedyne pocieszenie, że większość z tych "kciuków w górę" tylko w internecie potrafi okazywać swoje zdanie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja też tego nie rozumiem. Mi nie przeszkadza to, ze ktoś jest inny niż ja i to nie ważne w jakiej kwestii - religijnej, politycznej, obyczajowej itp. Mam nadzieję, że moje dzieci też będą takie...

    OdpowiedzUsuń
  8. Jest mi bardzo przykro.
    Nie wiem czy do mnie nie docierają niektóre sprawy, ale myślałam, że teraz, po nauce, jaką dała nam historia, nie pojawią się takie komentarze. Uczono mnie w domu i szkole tolerancji dla innych nacji, religii i poglądów. Nie spodziewałabym się, że dziś mogę czytać takie wypowiedzi.
    Jakim prawem się pytam?

    Pozdrawiam Cię gorąco, nie smutaj się. Wierzę, że Twój (nota bene prześliczny) Bobas nie spotka się bezpośrednio z takim prostackim chamstwem!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja tylko mam nadzieję, że my jako matki wychowamy tolerancyjne dzieci. Czuję się odpowiedzialna za to i mam nadzieję, że za 20lat będę dumna z siebie, że się mi udało, no i z Młodego :)

    OdpowiedzUsuń
  10. ja nie mam nic do Żydów ani do innych nacji.... noo może nie przepadam za Cyganami (Romami) bo oni w większości kradną. u mnie w sąsiedni mieście jest ich bardzo dużo i człowiek ściska się za torebkę jak ich mija.

    u mnie na osiedlu mieszka Murzyn, czasem go widuję, ma białą żonę mają dwójkę dzieci...bodajże córeczki..śliczne takie "czekoladki" ciemna oliwkowa cera kręcone włoski..pewnie jako dorosłe kobiety będą się podobać wielu mężczyznom... mi oni osobiście nie wadzą ale przypuszczam że inni sąsiedzi mieszkańcy nie szczędzą przykrości - zawsze się tacy znajdą


    fakt jesteśmy mega nietolarancyjnym narodem. zagranicą nas też się nie lubi bo "Polak cham kombinator i też syfu narobi". gnoimy inne nacje a sami nie umiemy porządnie reprezentować własnej.... niestety przykre ale prawdziwe.

    masz wspaniałego bobasa który niczym nie różni się od innych bobasów niezależnie jakiej one są narowodości czy koloru;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Miłka, nie ma co słodzić - świat i ludzie jacy są każdy widzi. Pamiętaj o jednym. Twój bobas w szkole spotka też nasze dzieci. Nas nie widać pod takimi artykułami, jak ten przez Ciebie opisany, bo nie mamy tam nic do roboty. Ale jesteśmy. I tworzymy jutro kochając nasze dzieci najmądrzej jak umiemy. To daje pewną nadzieję, nie sądzisz? Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  12. nietolerancja była jest i będzie, jest głęboko zakorzeniona w Polskim społeczeństwie, ale wiedz, że są rodziny które szacunek dla każdego uważają za ogromną wartość

    OdpowiedzUsuń
  13. Wasze komentarze są bardzo miłe i krzepiące. Wiem, że 95% społeczeństwa myśli podobnie jak Wy. Boję się tylko tych 5%, które być może wklepią bobasowi w szkolnej toalecie :/

    OdpowiedzUsuń