poniedziałek, 30 lipca 2012

Coraz chudszy bobas

Dziś kolejna wizyta w poradni dzieci zdrowych. Szczepienie bobas przyjął z rozdzierającym rykiem, na szczęście krótkotrwałym, pomiary ze spokojem. Stosunkowo niewiele pomstowała na swoją ulubioną panią doktor. Pani doktor za to trochę pomstowała na bobasa. Dała nawet skierowanie na badania bo bobas rośnie przepięknie:
ale do tycia się specjalnie nie przykłada:

Dzisiaj będziemy łapać siuśki a jutro na czczo (biedny bobas) będziemy malucha kłuć (podwójnie biedny bobas). No chyba, że nie siknie jak należy.

19 komentarzy:

  1. Na czczo? Moja pielęgniarka i lekarka mi mówiły, że lepiej krew idzie jak dziecko jest napite mlekiem - ale każdy lekarz ma swoje zasady. Biedna mała :( Całus w piętkę.

    OdpowiedzUsuń
  2. a dlaczego będą ją kłuć?
    jak się czujesz, zmartwiona?
    my mamy podobne wyniki, albo nawet "gorsze". grubo pod linią. nikt mi nie kazał jednak wykonywać badań... ja się sama pytałam, czy się martwić, a babki, że nie, że wygląda super, żwawy, humor dopisuje, więc taką ma urodę Wiesiutek. pasie się śmietaną i masłem i nadal nie tyje, przecinek mały. wiele kobiet by tak chciało :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chcą zobaczyć czy to nie kwestia anemii albo stanu zapalnego. Albo tfu, tfu odpukać, cukrzycy.
      Jasne, że trochę się martwię, ale staram się nie desperować dopóki w badaniach nic nie wyjdzie.

      Usuń
    2. Mi się wydaje, że lepiej dmuchać na zimne. Badanie to moment, a ulga matki, że wszystko OK - bezcenna. Odezwij się, jak już będziesz PO. Mam nadzieję, że nie trafiłyście na pierdołę, która nie umie się wkłuć :/

      Usuń
    3. cyckowe mniejsze. wolniej rosną. przynajmniej niektóre. sądzę,że będziesz o wiele spokojniejsza, gdy to już sprawdzą. u nas butla jest rzadkością, więc może dlatego z takim luzem i bez sprawdzania lekarze podchodzą do niemowlaków, które spadają pod kreskę ;-)
      trzymam kciuki za wyniki :)

      Usuń
  3. No to chyba normalne u cycusiowych dzieci :) w okolicach 5-6 miesiąca nagle stopują i spadają z siaty ;) trzymajcie się będzie dobrze! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A nie warto jeszcze tego skonsultować z innym lekarzem (?)
    Kiedyś się przed tym buntowałam, ale teraz z doświadczenia wiem, że warto.

    OdpowiedzUsuń
  5. ee moja też pod centylem a rośnie ładnie. nie stresuj się może będzie drobina ;D moja ma 5,5 mca i wazy 5820...

    OdpowiedzUsuń
  6. u nas podobnie było; mały głównie się wyciągał a przestał przybierać; po chwili kryzysu przybrał nagle 0,5 kg w 2 tygodnie; także głowa do góry, nie oszukamy natury! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Tak jak agnieszka pisze, moi też mieli zawsze krew po śniadaniu pobieraną. Na początku jedli co 3 godziny więc nigdy nie byli na czczo ;) Potem nawet przed badaniem pielęgniarki kazały mi dać Chłopakom łyknąć wody czy mleka, żeby krew lepiej i szybciej leciała. Może dopytaj jeszcze raz swojej lekarki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pytałam. Powiedziała, że bobas ma dostać ostatnie mleko nie później niż o 5 rano a potem do pobrania nic.
      Też nie bardzo rozumiem czemu tak wymyśliła.

      Usuń
  8. Może taka uroda bobasa? Moja Emilka też jest za chudziutka ;) No ale na pewno warto zrobić badania - będziecie spokojniejsi gdy okaże się, że wszystko jest dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
  9. btw mi przy małym przybieraniu też pediatra kazala badania porobić i dała cebionmulti...

    OdpowiedzUsuń
  10. moja córa ( juz ma 6 lat ) od małego zawsze chudzielec wyglada jak mała anorektyczka ale wyniki ma doskonałe zawsze lekarze się dziwią no ale cóż nie każde dzieciątko grubiutkie jest zdrowe i nie każde dzieciątko chudziutkie jest chore ... trzymam kciuki ... pozdrawiam ciepluteńko

    p.s w aptece można atkie specjalne woreczki dla niemowląt kupic jak ktos potrzebuje siku do badania zapytaj sie u nich i ci powiedza

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za kciuki i za radę :)
      Do dzisiejszego przedpołudnia nie miałam pojęcia o woreczkach ale kiedy zaczęłam desperować, że nie wiem jak się zabrać do sprawy, wujek G. uratował ;)
      Siuśki złapane, czekają w lodówce.

      Usuń
    2. jak szło łapanie? U nas komedia :D dziecko siknęło coś, cała zadowolona zdejmuję woreczek i wtedy sruuuu fontanna na przewijak :P bo co będzie sikać do jakiegoś przyklejonego woreczka.. w ogóle strasznie ją wkurzał...

      Usuń
  11. z tego co wiem to bobasy karmione cycuchem mogą spadać z siatki,
    trzymamy kciuki !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo polskie siatki są niedostosowane do wyłącznego KP :)

      Usuń
  12. A czy to są siatki centylowe dla dzieci karmionych piersią? Bo zalecenia i wyliczenia zmieniły się w ostatnich latach, tak, jak Hafija pisze.

    Powodzenia w łapaniu! :)

    OdpowiedzUsuń