czwartek, 21 czerwca 2012

Quiz bez nagród


Jest taka Osoba (nie mogę napisać jaka, bo byłoby wrednie, a ma szansę być zabawnie), która uwielbia powiedzonka. Stosuje je bardzo chętnie w wielu sytuacjach. Niestety nie ma do nich najlepszej pamięci, więc bywa, że przód i tył powiedzonka zestawia w dosyć nieortodoksyjny sposób. Czasami uzyskany efekt przemawia do wyobraźni tak silnie, że jedynie nagły atak kaszlu chroni mnie przed radosnym rżeniem. Nowe, lepsze powiedzonka sięgają gdzie rozum nie sięga. 

A może sięga? Poniżej rozsypanka z 5 prawdziwych powiedzonek Osoby i po jednej dodatkowej opcji przodu i tyłu, dla zmyłki. Czy ktoś odważy się pójść ścieżką prawdziwej prawdy i je odpowiednio dopasować?

1) kombinować jak
2) spocić się jak
3) podskakiwać jak
4) wiercić się jak
5) wyspać się jak
6) ruszać się jak

a) mysz pod miotłą
b) pies pod górkę
c) mops
d) słoń w składzie porcelany
e) bąk
f) mucha w smole

4 komentarze:

  1. 1) kombinować jak pies pod górkę (u mnie to zwykł być koń:))
    2) spocić się jak mysz pod miotłą (?)
    3) podskakiwać jak bąk
    4) wiercić się jak słoń w składzie porcelany
    5) wyspać się jak mops
    6) ruszać się jak mucha w smole


    Inaczej jakoś mi nie pasuje, ale tak też nie dałabym sobie ręki uciąć, że jest dobrze;)

    OdpowiedzUsuń
  2. 1. ruszać sie jak słoń w składzie porcelany
    2. wiercić sie jak mucha w smole
    3. wyspać się jak mops/ spocić się??
    4. kombinowac jak pies pod górkę ( chyba jak koń;p )
    dalej nie mam pojecia, bo nigdy o reszcie nie słyszałam...

    mysz pod miotłą to mówi się , że siedziec cicho jak mysz pod miotłą;p a z bąkiem?:p

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja prababcia mawiała: wiercić się jak smród po gaciach więc może tu chodzi o bąka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ma być śmiesznie czy prawidłowo??;))

    w sklepach czuję się jak słoń w składzie porcelany;)))

    OdpowiedzUsuń