wtorek, 20 grudnia 2011

Instynkt zawodzi

Mniej progesteronu, więcej oksytocyny i adrenaliny to hasło dla organizmu: wijemy gniazdo. Ale nie na takie wicie miałam nadzieję. Myślałam, że kiedy mnie wreszcie dopadnie zabiorę się z radością za nagromadzoną stertę ubrań do wyprasowania. Niestety mój instynkt okazał się niełaskawy i zamiast zwrócić się w stronę rzeczy pożytecznych przybrał dosyć zaskakującą formę:
  • zrobiłam się płaczliwa (wcześniej nie było z tym problemu za to wczoraj przeryczałam pół nocy, cały poranek i 2x popłakałam się w hipermarkecie: raz na widok ręczników papierowych i raz na widok grapefruitów),
  • znacznie częściej niż wypada wypowiadam frazę: czemu to tu leży/ stoi/ się wala?!
  • zmusiłam Przyszłego Ojca do przemeblowania pokoju i umyłam wannę, zlew, lustra a potem, z rozpędu, jeszcze ściany w łazience (to akurat klasyczne objawy)
  • zaczęłam odczuwać nieprzepartą potrzebę podróży, im dalej tym lepiej, ale najchętniej nad morze. Uwielbiam morze zimą.

No to ja się pytam: kto to wszystko uprasuje?
Ale pierogi zrobione :)
Przy okazji podaję mój ulubiony przepis na pierogowe ciasto:

4 szklanki mąki
1 szklanka wody*
1 chlup oleju
1 łyżeczka soli
1 jajko i 1 żółtko**
krótko wyrobić (im dłużej wygniatamy tym będzie twardsze)
leniuchy (jak ja) mogą w maszynie do chleba (lejemy: wodę, olej, sypiemy sól, mąkę a na koniec jajko i żółtko) tylko nie dłużej niż 10 min

*woda powinna być mocno ciepła, wtedy ciasto wyjdzie bardzie miękkie i sprężyste ale nie może być gorąca bo pierogi rozpadną się w gotowaniu, ma się w niej dać utrzymać palec
** jak ktoś woli bardziej miękkie ciasto można dać tylko 2 żółtka ale uwaga - dzięki zaparzaniu ciepłą wodą ciasto wychodzi miękkie więc trzeba uważać, żeby nie przedobrzyć.

10 komentarzy:

  1. Piękne te pierożki. Jak zawijać boki, żeby wyglądały tak efektownie?

    Przeczytałam cały blog, trzymam kciuki za rozwiązanie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ha! A jednak instynkt wicia gniazda wziął górę nad instynktem leżenia :)
    I nie strasz, że płaczliwość się z czasem nasila, bo mój mąż tego nie wytrzyma na pewno hehe :D
    Pierogi cudne! Jeszcze nie widziałam tak pięknie pozwijanych boków :D

    OdpowiedzUsuń
  3. poproszę o przesyłkę z pierogami bo mi się nieeeee chceeee lepić ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. @ Czarownica - bardzo chętnie zrobię pierogi osobie, która za mnie uprasuje tę stertę ciuszków ;).

    OdpowiedzUsuń
  5. Co do zawijania brzegów to jutro wrzucę instrukcję. Bardzo to proste, moja siostra miała chyba z 5 lat jak się nauczyła :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Znalazłam filmik na youtube w którym pani zawija brzegi bardzo podobnie jak ja. Efekt jest bardzo zbliżony i idea podobna tylko trochę inaczej układa palce:
    http://www.youtube.com/watch?v=zxDbAneMpJ0
    Proste, prawda? Powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ha, wygląda to na prosty ruch! Zobaczymy, dzisiaj zabieram się za lepienie.

    Ankieta z nowszego wpisu wprawiła mnie w dobry humor:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Qualіty articles is the key to be a focus for thе viewеrs
    to pay a quicκ visit thе website, that's what this site is providing.

    Feel free to visit my web-site; Arjun Kanuri

    OdpowiedzUsuń
  9. I do nοt leave a rеsponse, however I
    lookеd at a ton оf comments heгe "Instynkt zawodzi".
    I do have a few queѕtіons for you if yοu do not mind.

    Iѕ it just me οr dο a
    few of the comments loоk as if they are left by brain dеad
    fοlks? :-P Αnd, if you are pοsting
    on otheг οnlinе sites, I'd like to follow everything new you have to post. Could you post a list of the complete urls of all your social pages like your linkedin profile, Facebook page or twitter feed?

    My blog post; lloyd irvin

    OdpowiedzUsuń
  10. Hi there evеryone, it's my first visit at this web page, and piece of writing is truly fruitful in favor of me, keep up posting these types of posts.

    my website :: reputation management

    OdpowiedzUsuń