piątek, 18 listopada 2011

Chleb mieszany ziołowo-serowy

  • 150 g mąki żytniej
  • 500 g mąki pszennej
  • 1 łyżeczka drożdży suszonych
  • 20 g zakwasu
  • 440 ml wody
  • 12 g soli (1,5 łyżeczki), jeśli ktoś lubi słony chleb 16 g (2 łyżeczki)
  • 1 łyżka suszonej bazylii
  • 2 czubate łyżki tartego parmezanu albo innego sera w tym typie
Chleb piecze się w garnku, identycznie jak ten. Zrobić go na samym zakwasie albo na samych drożdżach, dwukrotnie zwiększając ilość).
Mając dość mąki w całej kuchni wprowadziłam drobną modyfikację: po nocnym wyrastaniu wyrzuciłam go na naoliwioną (a nie, jak robiłam wcześniej, umączoną) stolnicę, kilka razy zawinęłam szpatułką brzegi do środka i sturlałam do naoliwionej miski na drugie wyrośnięcie. Dalej wszystko przebiegało bez zmian. Odrobinę się przykleił z jednej strony ale jak widać nie miało to najmniejszego wpływu na końcowy efekt. Przed przykryciem posypałam chleb słonecznikiem ale się nie trzyma za dobrze, więc nie polecam tego sposobu :).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz